דיני ליל שבועות
כ אייר התשעז |
החומר הנלמד:
תצד סֵדֶר תְּפִלַּת חַג הַשָּׁבוּעוֹת וּבוֹ כ' סְעִיפִים
ב אַף עַל פִּי שֶׁבְּכָל עַרְבֵי יוֹם טוֹב נוֹהֲגִין לְהַקְדִּים תְּפִלַּת עַרְבִית שֶׁל יוֹם טוֹב מִבְּעוֹד יוֹם מִטַּעַם שֶׁנִּתְבָּאֵר בְּסִימָן רס"ז, מִכָּל מָקוֹם בְּלֵיל שָׁבוּעוֹת מְאַחֲרִין לְהִתְפַּלֵּל לְאַחַר צֵאת הַכּוֹכָבִים, שֶׁאִם יַקְדִּימוּ וִיקַבְּלוּ קְדֻשַּׁת יוֹם טוֹב בִּתְפִלָּה מִבְּעוֹד יוֹם – הֲרֵי זֶה כְּמוֹ שֶׁחִסְּרוּ מְעַט מִמ"ט יְמֵי הַסְּפִירָה שֶׁלִּפְנֵי חַג הַזֶּה, וְהַתּוֹרָה אָמְרָה: "שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה. וּמִזֶּה הַטַּעַם אֵין לְקַדֵּשׁ גַּם כֵּן קִדּוּשׁ הַיּוֹם מִבְּעוֹד יוֹם אַף קֹדֶם תְּפִלַּת עַרְבִית.
ג נוֹהֲגִין הַרְבֵּה לִהְיוֹת נֵעוֹרִים כָּל הַלַּיְלָה לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה (וּמִכָּל מָקוֹם, אִם הוּא לֵיל טְבִילָה – יְשַׁמֵּשׁ מִטָּתוֹ, עַיֵּן סִימָן ר"מ), וְעִקַּר הָעֵסֶק יִהְיֶה בְּתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה.
וּצְרִיכִים הֵם לִזָּהֵר שֶׁלֹּא לְבָרֵךְ "עַל נְטִילַת יָדַיִם" בַּבֹּקֶר" עַיֵּן סִימָן ד', וְשֶׁלֹּא לְבָרֵךְ עַל הַטַּלִּית קָטָן שֶׁהָיָה לָבוּשׁ בּוֹ בַּלַּיְלָה עַיֵּן סִימָן ח'. וְאִם יְבָרְכוּ בִּרְכַּת הַתּוֹרָה בַּבֹּקֶר – נִתְבָּאֵר בְּסִימָן מ"ז, עַיֵּן שָׁם.
פסקי הסידור, הלכות תפילין
אין להניח תפילין אחר תחלת השקיעה ואם היו עליו מקודם אין צריך לחלצן כי אם בערב שבת ובערב יו"ט שצריך לחלצן לפני השקיעה זמן מה קודם שמדליקין הנרות בערב שבת: