שני דברים נתפרשו בשבת על ידי הנביאים והם כבוד וענג שנאמר וקראת לשבת ענג לקדוש ה' מכובד ועיקרן מן התורה שהשבת הוא בכלל מקראי קדש שנאמר וביום השביעי שבת שבתון מקרא קדש וגו' ומקרא קדש פירשו חכמים לקדשו ולכבדו בכסות נקיה ולענגו בענג אכילה ושתיה.
ויש אומרים שמקרא קדש הוא לקדשו באיסור עשיית מלאכה אבל הכבוד בשבת ויו"ט והענג בשבת הן מדברי סופרים ... ומכל מקום צריך להזהר בהם מאד שחמורים דברי סופרים יותר מדברי תורה וכל המענג את השבת שכרו מפורש בקבלה אז תתענג על ה' וגו' ובדברי רז"ל שמוחלין לו על כל עונותיו וניצול מדינה של גיהנם:
הרמב״ם הלכות שבת פרק ל הלכה א:
ארבעה דברים נאמרו בשבת שנים מן התורה ושנים מדברי סופרים והן מפורשין על ידי הנביאים. שבתורה זכור ושמור. ושנתפרשו על ידי הנביאים כבוד ועונג שנאמר וקראת לשבת עונג ולקדוש ה׳ מכובד:
-----
גולשי אינטרנט אתרוג שאינם מצליחים לצפות בשיעור - יש לבקש משירות הלקוחות של ספק האינטרנט להצטרף לקבוצת הגולשים שנקראת BHOL (בעברית: בִּי אֶייץ' אוֹ אֶל), תוך מתן הסבר על הרצון לצפייה בשיעור הוידאו באתר "שולחן הרב".
יש להדגיש שקיימת חסימה של VIMEO (בעברית: וִימֶאוֹ)
כבוד ועונג שבת - קטע משיחת כ״ק אדמו״ר - כ״ד טבת תשל״ב
שאלה:
האם יש מקום נוסף שבו הרבי עונה על השאלות המובאות כאן?
(שהרבי אומר שאין כאן מקומו)