סי' רעג - קידוש במקום סעודה
מאת: הרב אברהם אלאשוילי
מאת: הרב אברהם אלאשוילי
בסעיף ט: "כגון בקידוש שבבית הכנסת, או מילה, ואין שם קטן להשקותו מכוס של ברכה, ישתה גדול רביעית שלמה"
מה הכוונה במילה שצריך לשתות רביעית שלמה? הרי קידוש במקום סעודה זה רק בקידוש של שבת ולא במילה?
מדובר על ברית מילה בשבת.
הבאת המצה והמרור הוא לפני הקידוש?!!
בהחלט.
1 האם הכזית של מזונות שאוכלים כדי לקבוע הסעודה, צריך ליהיות באופן שאפשר לקבוע סעודה בזה ולעשות ברהמ’’ז או אפי’ מזונות שלא חייבים אף פעם בברהמ’’ז כמו מבושלים וכדו’ ג’’כ קובע סעודה
2 האם הכזית של מזונות שאוכלים כדי לקבוע הסעודה, צריך שיהי עם כוונה כדי לצאת י’’’ח שזה הסעודה (כמו הכוס של קידוש ברבעית) או לא?
1. גם מיני דגן מבושלים נחשבים סעודה במקום סעודה. 2. העיקר האכילה.
שלום רב
האם אתם יודעים מה מקור רבנו כשהוא אומר
הורו הגאונים שזה שאמרו חכמים אין קידוש אלא במקום סעודה, אין צריך שיגמור שם כל סעודתו, אלא אפילו אם אכל כזית, או אפילו כזית מחמשת המינים שמברכים עליהם בורא מיני מזונות, או ששתה רביעית יין מלבד כוס הקידוש, יוצא בזה ידי קידוש במקום סעודה, ויכול לאכול אח"כ הסעודה במקום אחר, בין מיד בין לאחר זמן, ואינו צריך לברך על הכוס קודם אותה סעודה, בין בלילה בין ביום, שכיון שכבר יצא ידי קידוש במקום סעודה, הרי סעודה זו האחרת דומה לסעודה שלישית של שבת שאין צריך לברך על הכוס לפניה:
איזה גאון אומר את זה ?
תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=655
במשנ"ב סקי"ד כותב שהפסק לצורך הסעודה (כגון שיצא לנטילת ידיים לחדר אחר, שכן יציאה חשיב הפסק כמ"ש רבינו בסי’ רעא בקו"א) נראה שלא חשיב הפסק, ולא צריך לקדש שוב. האם ניתן להבין מלשון אדה"ז אם דברי המשנ"ב מתאימים לשיטתו או לא? ונפק"מ, אם לאחר קידוש יצא ליטול ידיים בחדר אחר, אם צריך לעשות שוב קידוש, או לא?
תשובה לשאלתך מופיעה כאן:
http://forumharav.com/viewtopic.php?f=4&t=842
shulchan aruch
הלוואי שהייתה אפשרות באתר שיהיה בעצם את כל הספר עם הפורמט בעמוד כדי לראות וללמוד